Pazar, Eylül 24, 2006

Biber Salcasi


Uzun aradan sonra yine buradayim aslinda ekliyecegim bircok tarifim var ama bir turlu ya zaman bulamadim ya da gonderdigim zamanlarda bilgisayarimda bazi problemlerden dolayi tariflerim gorunmedi.kusuruma bakmayin...
Gectigimiz haftalarda migrosta salcalik kirmizi biberleri gorunce salca denememi gerceklestirdim,ve sonuc gercekten cok guzel.aslinda denemeydi bu cunku havalar malum yagmurlu oldugu icin kurutmak biraz zordu.bende onun icin sadece 1 kilo kirmizi biberle gormus oldugunuz kavanozdaki kadar yapmis oldum,yaklasik 250 gr kadarcik...
Öncelikle biberleri yikayip ayikladim sonra kucuk kucuk dograyip rondoda cektim.iyice pure olunca tavaya koyup suyunu cekene kadar pisirdim.2 corba kasigina yakin tuz ekleyip karistirdim ve bir kaba bosalttim havanin acik oldugu zamanlarda balkonda ustu ince bir bez ortulu sekilde, bazende kaloriferin ustunde arasira karistirarak 4-5 gun kuruttum.Sonra bir kavanoza koydum ve uzerine bir tatli kasigi kadar siviyag ekledim.iste bu kadar simdi yemeklerime eklemem icin rafta bekliyor...=:)
Asil onemli olan sizin elinizle yapmis olup temizligine guvenmeniz...oyle degil mi?el yapimi kendi urununuz nede olsa.

Hiç yorum yok: