Çarşamba, Ocak 23, 2008

BORULU LAZANYA






Benim taktigim isim bu kolay ama dolma gibi bir yemek.migrosta kutularda satiliyordu ayni lazanya gibi yapiliyordu ispanakli kiymali olarak ama ben hep normal yufka seklindeki yaprak yaprak olan lazanyayi tercih ediyor ve yapiyordum genelde.Boru gibi olanida denemek istedim.önce malzemeleri vereyim.
ici icin:
300gr kiyma
1 kuru sogan
maydanoz
iki domates
bir tatli kasigi salca
sivi yag,tuz,karabiber
bir paket boru lazanya
bechamel sos:
3 çorba k. un
3 su b. süt
zeytinyağı,
tuz,karabiber
muskat

Üzeri için:
rende kaşar

önce kiymali harcimizi yapiyoruz.sonra bir tencerede tuzlu su kaynatiyoruz ve 5 tane boru lazanyamizdan atiyoruz yaklasik 3-4 dak.haslayip soguk su dolu bir kaseye süzgecle cikariyoruz yani sokluyoruz.ayni islemi kisi sayisina gore kac adet yapacaksak devam ediyoruz.sonra borcamimizi yaglayip boru lazanyamizi resimdeki gibi avucumuzun icinde tutup harcimizla dolduruyoruz sikmadan ve yirtilmamasina dikkat ediyoruz.tepsimize dizip besamel sosumuzu bir teflon tencerede yag ile unu kokusu cikana kadar 3-4 dakika kavurup soguk sütü ekleyip karistirarak pisiriyoruz tuz ve muskat rendesi ve karabiber ekleyip sosu boru lazanyalarimizin üzerine döküyoruz.üzerine kasar rendesi ekleyip önceden isitilmis firinda üzeri kizarana kadar pisiriyoruz.yanina salata ile servis yaptim ama cacikta guzel olur.afiyet olsun...

Hiç yorum yok: