Perşembe, Ocak 24, 2008

ASURE TARIFI



Malzemeleri:
500 gr asurelik bugday (ben en acik renkli olan bugdayi yani dovmeyi tercih ediyorum)
1 su bardagi nohut
1 su bardagi kuru fasulye
yarim su bardagi pirinc
1 su bardagi kuru cekirdeksiz üzüm
1 su bardagi kuru kayisi
1 adet limon kabugu
6-7 tane karanfil(baharat)
1 elma
1 ayva
1 armut
1,500-kilokadar seker genelde tam ölcü kullanmam damak tadimiza göre yaparim
yarim litre süt
ve su
üzeri icin:
tarcin
1 su bardagi dogranmis ceviz
hindistan cevizi
nar taneleri
antep fistigi dogranmis yada dövülmüs

Ben bir gün önce bugdayi temizler bir su yikar sonra asure yapacagim büyük tencereye döküp tencerenin yarisina kadar sicak su eklerim. 5 dakika kaynatir ve ocagi kapatirim kapagi kapali bir sekilde geceden sabaha kadar bekleyince sabah iyice acilmis olur bugdaylarim.Böylelikle cok fazla kaynatmamis olurum hem zamandan hemde gazdan tasarruf yapmis olurum.
Kuru fasulye ve nohutuda ayni sekilde yaparim ayri ayri tencerelerde.ayri tencerelerde cunku bazen fasulye ve nohutun cinslerinden biri once biri gec pisiyor ozaman mesela fasulye cok fazla eriyebiliyor nohut gec pistigi icin.
kuru üzüm acik sari sultan cinsi olmasi tercihimdir.Üzümleri ayiklayip (bazen saplari olabiliyor icinde) kayisilarida kucuk kucuk dograyip üstünü gececek kadar soguk suya isliyorum.
Cevizleri bicakla irili ufakli dogruyorum.Dövülmüs pek hosuma gitmiyor.Yazik hic ceviz dövülürmü ama degil mi?
Karanfil 6-7 tane karanfil tanesini alip iple güzelce bagliyorum.Bütün malzemelri tencerede pisirirken sekeri eklemeden once tencereye atiyorum 10 dakika kadar kayniyor icinde sonra cikartiyorum.Aromasi ve kokusu icinde guzel oluyor.ben incir koymam koyanlar var ama ben kararttigi icin sevmiyorum.Armut, elma,ayva kucuk kucuk kabuksuz dograrim. (pistigi saatte dogruyorum,önceden dograrsam kararir meyveler)
Ve bütün diger malzemeleri hazir edip sabah erken kalkip pisiriyorum daha dogrusu su an bu yaziyi yazmadan once hazirladim sabah pisirecegim.pisirdikten sonra fotografimi ekleyecegim.yarin görüsmek üzere...

Hiç yorum yok: