Cuma, Mart 14, 2008

Tuzlu kurabiyeler ve simit



Malzemeler:
250 gram tereyag veya margarin (oda sicakliginda erimis)
1 su bardagi yogurt
2 yumurta
1 yemek kasigi limon suyu
1 paket kabartma tozu
1 tatli kasigi dolusu tuz
üzeri icin 1 yumurta sarisi kurabiyelere beyazi simitlere
ve susam
margarini oda sicakliginda eritilir önce yumurta ve margarin, yogurt, tuz ve limon suyu karistirilir sonra un ve kabartma tozu eklenir.kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edilir.Ben kaliplarla yaptiklarima yumurta sarisini sürdüm ve susam attim.
simit seklini verdigim hamurlarada yumurta akina batirip sonrada susama batirdim.sonra onceden isitilmis 200 derecelik firinda üzerleri kizarana kadar pisirdim.ve yine sonuc olarak tuzlu cesit cesit kurabiyelerimiz oldu.Canim arkadasimin oglunun dogum gununde yapmistik ve yine afiyetle tüketilmislerdi.

Hiç yorum yok: